I faget jordberskrivelse skal elevene ha: ”Et nogenlunde fuldstændig kjendskap til fædrelandet, dets beskaf-fenhet, folkets livsvilkaar og næringsveier.”
(Skoleplan for Hamar folkeskole 1908)
"Målet med opplæringa er ikkje å hjelpa elever med ulike evner og givnader til å verta like dugande i skulearbeidet, men å gjeva elevane ei opplæring som er i best mogeleg samhøve med evnene og givnadene deira."
(Normalplan for landsfolkeskulen 1939)
"Ved at hjælpe eleverne til i historien at se folkets liv i lys av hjemmets liv, dets grad-vise utvikling, og sammen-hængen mellem det som sker, søker man at vække deres ansvarsfølelse, almen-aand og fædrelands-kjærlighet."
(Skoleplan for Hamar folkeskole 1908)
"At jorden er en kugle, kan man skjønne deraf, at man kan reise rundt omkring på den."
(Geografi for middelskolen af C. W. Ludv. Horn 1901)
"... ein må skipa arbeidet såleis at det best råd er vert høve til sjølvverksemd for elevane."
(Normalplan for landsfolkeskulen 1939)
By og land
Fag: Samfunnsfag |
Hovedområder og kompetansemål: |
Geografi | ||
- |
lese, tolke og bruke papirbaserte og digitale kart og kunne bruke målestokk og kartteikn | |
- | beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet | |
- | forklare korleis menneske gjer seg nytte av naturgrunnlaget, andre ressursar og teknologi i | |
Noreg og i andre land i verda | ||
- | vurdere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og | |
konfliktar det kan skape lokalt og globalt | ||
Historie | ||
- |
presentere viktige utviklingstrekk i norsk historie på 1800-talet og første halvdelen av 1900-talet, og forklare korleis dei peikar fram mot samfunnet i dag |
|
- | forklare framveksten av velferdsstaten og beskrive trekk ved det moderne Noreg | |
- |
forklare teknologiske og samfunnsmessige endringar som følgde av den industrielle revolusjonen |
Fag: Samfunnsfag |
Hovedområder og kompetansemål: |
Geografi | ||
- |
lese, tolke og bruke papirbaserte og digitale kart og kunne bruke målestokk og kartteikn | |
- | beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet | |
- |
forklare korleis menneske gjer seg nytte av naturgrunnlaget, andre ressursar og teknologi i Noreg og i andre land i verda | |
- |
vurdere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og konfliktar det kan skape lokalt og globalt | |
Historie | ||
- |
presentere viktige utviklingstrekk i norsk historie på 1800-talet og første halvdelen av 1900-talet, og forklare korleis dei peikar fram mot samfunnet i dag |
|
- | forklare framveksten av velferdsstaten og beskrive trekk ved det moderne Noreg | |
- |
forklare teknologiske og samfunnsmessige endringar som følgde av den industrielle revolusjonen |
Fag: Samfunnsfag |
Hovedområder og kompetansemål: |
Geografi | ||
- | beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet | |
- |
forklare korleis menneske gjer seg nytte av naturgrunnlaget, andre ressursar og teknologi i Noreg og i andre land i verda | |
- |
vurdere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og konfliktar det kan skape lokalt og globalt | |
Historie | ||
- |
presentere viktige utviklingstrekk i norsk historie på 1800-talet og første halvdelen av 1900-talet, og forklare korleis dei peikar fram mot samfunnet i dag |
|
- | forklare framveksten av velferdsstaten og beskrive trekk ved det moderne Noreg | |
- |
forklare teknologiske og samfunnsmessige endringar som følgde av den industrielle revolusjonen |
Fag: Samfunnsfag |
Hovedområder og kompetansemål: |
Geografi | ||
- |
lese, tolke og bruke papirbaserte og digitale kart og kunne bruke målestokk og kartteikn | |
- | beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet | |
Historie | ||
- |
presentere viktige utviklingstrekk i norsk historie på 1800-talet og første halvdelen av 1900-talet, og forklare korleis dei peikar fram mot samfunnet i dag |
|
- | forklare framveksten av velferdsstaten og beskrive trekk ved det moderne Noreg | |
- |
forklare teknologiske og samfunnsmessige endringar som følgde av den industrielle revolusjonen |
Landskap i gamle dager - modellering
Fag: Samfunnsfag |
Hovedområder og kompetansemål: |
Geografi | ||
- |
lese, tolke og bruke papirbaserte og digitale kart og kunne bruke målestokk og kartteikn | |
- | beskrive og forklare natur- og kulturlandskapet i lokalsamfunnet | |
Historie | ||
- |
presentere viktige utviklingstrekk i norsk historie på 1800-talet og første halvdelen av 1900-talet, og forklare korleis dei peikar fram mot samfunnet i dag |
|
- |
forklare framveksten av velferdsstaten og beskrive trekk ved det moderne Noreg |
Fag: Samfunnsfag |
Hovedområder og kompetansemål: |
Historie | ||
- |
søkje etter og velje ut kjelder, vurdere dei kritisk og vise korleis ulike kjelder kan framstille historia ulikt |